Ofte stillede spørgsmål

Praktiske spørgsmål

Hvad er jeres åbningstider?

Mandag: 10-17.30
Fredag: 10-18
Lørdag: 10-15

Hvor finder vi jer?

Baunbaek & Lyn
Møllergade 40
5700 Svendborg
+45 62210266
mail@baunbaekoglyn.dk

Hvornår bliver min pakke afsendt?

Vi pakker og sender din ordre inden for 1-2 arbejdsdage, herfra overgår pakken til fragtleverandøren. Så snart fragtleverandøren har registreret din pakke, vil du kunne følge pakkens rejse via Track and Trace. Er det ikke muligt at afsende din pakke inden for 1-2 arbejdsdage, så kontakter vi dig.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse, hvad gør jeg?

Prøv først at tjekke dit spamfilter eller mappen ”uønskede mails”. Ligger din bekræftelse ikke her, er du velkommen til at kontakte os på: mail@baunbaekoglyn.dk eller Tlf.: 62210266. Sender du os en mail skal du huske at oplyse dit fulde navn, ordre nummer, samt telefonnummer, så vi kan finde dig i systemet.

Jeg har afgivet min ordre, men fragtleverandøren skriver således: ”Afsender har oprettet en label til din pakke, men den er ikke kommet til os endnu?”

Dette betyder blot at din pakke er på vej, og endnu ikke scannet på et depot hos fragtleverandøren. 

Jeg har bestilt min ordre til afhentning i jeres fysiske butik, hvornår er den klar?

Du modtager en mail fra os, når dine varer er klar til afhentning. 

Jeg har modtaget et produkt som er ødelagt under transport, hvad gør jeg?

Kontakt os på: mail@baunbaekoglyn.dk med dit ordrenummer som reference. Sørg for at sende os billeder hvor vi tydeligt kan se det ødelagte produkt. Send også gerne billeder af indpakningen, som ordren er leveret i. Disse oplysninger skal vi bruge for at oprette en reklamation på din ordre.

Jeg vil gerne reklamere over et produkt, hvad gør jeg?

Kontakt os på: mail@baunbaekoglyn.dk med dit ordrenummer som reference. Sørg for at sende os en beskrivelse af reklamationen og gerne billeder der underbygger udfordringen. Disse oplysninger skal vi bruge for at oprette en reklamation på din ordre.

Jeg har fortrudt mit køb, hvad gør jeg?

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop. Du skal inden 14 dage fra modtagelse sende pakken retur til os. Du skal udfylde vores retur seddel som du finder nederst på vores website. Her er det også muligt at købe en pakkelabel. Læs i øvrigt vores handelsbetingelser. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Produkt spørgsmål

Hvilke produkter sælger jeres gentlemens supply store? 

Ud over de produkter vi selv producere, sælger vi lækkert tøj, sko og accessoires til gentlemen, fra nøje udvalgte leverandører. Den røde tråd er kvalitet, design og godt håndværk, med fokus på bæredygtighed, og vi vælger naturligvis økologi når det er muligt.

Vi sælger udelukkende produkter som vi selv vil bruge og er derfor ofte, det foretrukne sted at købe gaver til mænd. Hos os finder du eksempelvis: seler, læderbælter, læderforklæder, barberkniv, shepherd hjemmesko, læderfedt, hatte og børster til sko og hjem. Vi har også et håndplukket udvalg af nye vinylplader, og kolde øl fra lokale mikrobryggerier. 

Fremstiller i selv jeres produkter?

Vi laver ægte læderhåndværk og fremstiller selv læderbælter, seler, lædersandaler og læderforklæder. Vi arbejder primært med kernelæder. Ved værkstedsbordet i butikken laver vi mest finish. Vi syr i hånden og på maskine, laver kantfarver og polerer. Og så er det også her at Lotte laver seler.

Vi har også et større læderværksted i Vester Skerninge lidt uden for Svendborg. Det er der vores maskiner står, og vores materialer er opbevaret. På værkstedet i Vester Skerninge gør vi det “grove” arbejde – det som larmer, fylder meget eller kræver udsugning. Vi skærer huder op, klipper i længder og standser ud. Det er også der vi laver lædersandaler på vores gamle skomager maskiner.

Er der ventetid på produkterne?

Vi har altid forberedt læderbælter som hænger i butikken og er klar til at sy spænder på. Det betyder, at ligegyldigt hvilket læderbælte du kunne ønske dig, så kan vi lave dit læderbælte klar til dig, mens du venter. Ligeledes har vi forberedt seler, lædersandaler og læderforklæder i forskellige størrelser og du er meget velkommen til at prøve dem på.

Bør jeg bruge læderfedt eller læderolie?

”Brug læderfedt til daglig pleje, og olie til at blødgøre stift læder. Husk læderfedt efter olie”.

Læderfedt

Læderfedt er et fantastisk produkt til pleje af læder. Læderfedt giver pleje til læderet og har samtidig en imprægnerende effekt. Brug læderfedt til både møbler, tasker, bælter og sko. Brug læderfedt efter behov. – Det er klart at vinterstøvlerne har brug for mere pleje end de fine møbler.

Læderolie

Når du finder vinterstøvlerne frem efter en lang sommer, kan et godt trick være at søbe støvlerne ind i læderolie og lade dem stå natten over. Tør det overskydende læderolie af, lad dem tørre, og giv dem til sidst læderfedt. Så er de klar til endnu en vinter.

Læderolie kan give livet tilbage til udtørret læder. Har du læder som ikke er blevet plejet i mange år, og som er begyndt at virke tørt og stift, så skal det have læderolie. Olien kan trænge dybere ind i læderet og blødgøre det igen. Læderolien har også den fordel at den nemt trænger ind i alle revner og sprækker, hvor læderfedt er svært at påføre. Brug læderfedt efter olie.